A A A

Oferowany osprzęt to zróżnicowane pod względem zakresu działania oraz parametrów technicznych urządzenia, wszechstronnie wykorzystywane do wielu zastosowań przemysłowych. W naszym katalogu znajdą Państwo niezawodne i wielokrotnie sprawdzone w trudnych warunkach chłodnice oleju hydraulicznego.

Dostępne są modele angażujące do działania powietrze oraz ciecz roboczą - stacjonarne oraz mobilne, wyposażone w następujące rodzaje silników:

  • prądu stałego
    • 12VDC,
    • 24VDC,
  • prądu zmiennego,
    • 230VAC,
    • a także 230/400VAC.

 

W zależności od Państwa wymagań oraz projektowanego zastosowania, dysponujemy również urządzeniami wyposażonymi w wentylatory i pompy. Każda oddawana w Państwa ręce, hydrauliczna chłodnica olejowa wyróżnia się wydajnością działania - doskonale sprawdza się w swojej roli, jako kluczowy element całego systemu.

Ponieważ prezentowane w tej kategorii chłodnice oleju hydraulicznego zbudowane są na bazie aluminiowych korpusów, nie osiągają dużej wagi - ich lekkość ułatwia zamontowanie w odpowiednim miejscu i nie obciąża niepotrzebnie całej konstrukcji. Ponadto, zastosowanie aluminium w chłodnicach olejowych ma duże znaczenie dla utrzymania wysokiego współczynnika wymiany ciepła.

Nasze urządzenia dodatkowo:

 

  • wyposażone są w zabudowany termostat służący do kontrolowania oraz regulacji temperatury,
  • a także posiadają wentylator, dzięki któremu możliwe jest utrzymanie prawidłowego przepływu powietrza (nadmuch).

 

Chłodnice olejowe mogą być z powodzeniem zastosowane nie tylko w układach hydraulicznych. Sprawdzają się również w układach smarowania, czyli w tych mechanizmach, w których niezbędne do prawidłowego ich działania jest obniżenie temperatury czynnika roboczego.

Proponowane urządzenia, w zależności od wybranego modelu, mogą zostać wykonane zgodnie z Państwa wytycznymi - w rezultacie, dostarczone podzespoły będą odpowiadały projektowanym założeniom i zostaną optymalnie wykorzystane w trakcie pracy całego mechanizmu.

 

Chłodnice olejowo-powietrzne ST

Coraz częściej w rolnictwie wykorzystuje się maszyny wyposażone w różnego rodzaju napędy wspomagające, mające na celu zwiększenie wygody jak i bezpieczeństwa pracy. Jednym z nich są napędy hydrauliczne wyposażone w szereg współpracujących ze sobą elementów. Sprawność układów hydraulicznych nie jest jednak idealna i część dostarczonej energii przekształcona zostaje w ciepło, które musi zostać odpowiednio odprowadzone. Najlepszym sposobem odprowadzenia ciepła z układu, czyli ochłodzenia oleju hydraulicznego, jest zastosowanie chłodnicy. W urządzeniach mobilnych najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku stają się chłodnice olejowo-powietrzne. 

 

Chłodnice olejowo-powietrzne ST zostały zaprojektowanie w celu zapewnienia odpowiedniej jakości odprowadzania ciepła w urządzeniach mobilnych. Ich budowa została optymalizowana tak aby waga jak i wymiary gabarytowe zbytnio nie obciążały maszyn i urządzeń na których planowany jest montaż chłodnicy.

 

Unikalna struktura aluminiowych elementów chłodzących przyczynia się do zwiększania wydajności chłodzenia. Materiały wykorzystane do produkcji oferowanych przez naszą firmę chłodnic olejowo-powietrznych są najwyższej jakości a proces lutospawania jest kontrolowany przez doświadczoną kadrę pracowniczą. Wszystkie te czynniki umożliwiają osiągnięcie wysokiego wskaźnika poziomu wymiany ciepła a same elementy chłodzące posiadają zwiększoną odporność na ciśnienie oraz inne czynniki zewnętrzne.

 

Chłodnice olejowo-powietrzne serii ST stanowią idealne rozwiązanie dla:

  • Maszyn rolniczych
  • Wtryskarek
  • Maszyn konstrukcyjnych
  • Maszyn i urządzeni dla robót ziemnych
  • Dźwigowe urządzenia mobilne
  • Maszyny kolejowe
  • Maszyny drogowe
  • Żurawie

 

 

 

Chłodnice olejowo-powietrzne ST są kompatybilne z następującymi cieczami roboczymi:

 

  • Oleje mineralne
  • HL
  • HLP
  • Emulsja wodno-olejowa

 

 

 

Dane techniczne  chłodnic olejowo-powietrznych:

 

  • Chłodnica: Aluminium
  • Ciśnienie pracy: 25 bar
  • Ciśnienie testowe: 35 bar
  • Max temperatura: 120 °C

 

Materiał konstrukcyjny wentylatora chłodnicy:  wzmocnione tworzywo sztuczne

 

  • Obudowa wentylatora: Stalowa
  • Zabezpieczenie wentylatora: wzmocnione tworzywo sztuczne

 

 

 

Chłodnice olejowo-powietrzne - zalecenia:

 

Wysoce zalecane jest zastosowanie zaworu bezpieczeństwa typu by-pass w celu ochrony podczas włączania.

 

Należy sprawdzić czy przepływ powietrza nie jest  ograniczony przez inne elementy.

 

 

 

Chłodnice olejowo-powietrzne – konserwacja (część olejowa):

 

W celu zapewnienia należytej jakości pracy należy oczyścić elementy chłodnicy z brudu środkiem czyszczącym zgodnym z aluminium, a pozostałości wyczyścić przy użyciu sprężonego powietrza.

 

Chłodnice olejowo powietrzne – konserwacja (część powietrzna):

 

Oczyszczenie strony powietrznej chłodnicy może odbywać się przy użyciu skompresowanego powietrza lub też wody.  Podczas czyszczenia wodą należy zwrócić uwagę na kierunek strumienia, zaleca się aby był on zgodny z kierunkiem łopatek co ograniczy ich podatność na uszkodzenie w czasie konserwacji.

 

Zanim przystępujemy do konserwacji należy się upewnić, że silnik elektryczny został poprawnie rozłączony oraz zabezpieczony.

 

 

Chłodnice wodno-olejowe SA

 

Nowoczesne maszyny przemysłowe pracujące lub wymagające odpowiednio wysokich sił często pracują na układach hydraulicznych. Układy hydrauliczne zapewniają wygodną i bezpieczną pracę lecz mają jedną kluczową wadę a mianowicie występuje w nich duża strata dostarczanej energii. Niewykorzystana energia natomiast zostaje przekształcona w ciepło, które należy odprowadzić. W przypadku maszyn o wysokiej częstotliwości ruchów roboczych wzrost temperatury jest dość wysoki, dlatego też należy zastosować odpowiednio wydajne chłodnice. Jednymi z bardziej wydajnych typów chłodnic są chłodnice wodno-olejowe. Działają one za zasadzie transferu części ciepła z oleju hydraulicznego do cieczy chłodzącej (schłodzonej wody). Dzieje się tak dzięki ich specyficznej budowie składającej się z wielu małych miedzianych rurek połączonych ze sobą, w których przepływa ciecz chłodząca. Rurki te umieszczone są w szczelnej obudowie, która pozwala na swobodny przepływ oleju hydraulicznego pomiędzy nimi. Taka budowa pozwala na osiągnięcie wysokiej wartości powierzchni chłodzenia, która pełni w tym wypadku kluczową rolę.

 

Chłodnice wodno-olejowe SA zostały zaprojektowane do wymiany ciepła pomiędzy dwoma cieczami roboczymi np., wody i oleju. Rozwiązania technologiczne wykorzystane w produkcji chłodnic wodno-olejowych typu SA pozwalają im na pracę nawet w najcięższych warunkach. Obieg wody w chodnicy został zaprojektowany przez jednych z najbardziej doświadczonych inżynierów w swojej dziedzinie i sprawia, że wymaga ilość wody do osiągnięcia optymalnych rezultatów chłodzenia została ograniczona do minimum, co skutkuje zmniejszeniem kosztów użytkowania. Wiązki rur wykorzystywane w chłodnicach wodno-olejowych typu SA zostały wyprodukowane z wysokiej klasy małych rurek w celu optymalizacji wydajności cieplnej, która może osiągać do 75kW. Wszystkie rurki miedziane są zwinięte w plastry przez co osiągana jest bardzo wysoka wydajność oraz odporność na wibracje.

 

Chłodnice wodno-olejowe znajdują szerokie zastosowanie między innymi w :

 

  • Skrzyniach biegów oraz reduktorach prędkości
  • Systemach hydraulicznych
  • Wtryskarkach
  • Maszynach do obróbki drewna

 

 

 

Dane techniczne:

 

  • Przpływ oleju; od 20 l/min do 500 l/min
  • Moc chłodzenia: do 75kW
  • Max ciśnienie pracy: 12 bar dla obydwu cieczy
  • Materiał wykonania rur: CuDHP

 

 

 

Jak dobrać chłodnicę wodno-olejową:

 

  • N = moc kW
  • q= przepływ oleju l/min
  • To=  max temperatura oleju  °C
  • Ta= temperatura wody chłodzącej °C
  • V= lepkość oleju cSt

 

 

 

Układy olejowe mają wydajność na poziomie 70-80% co oznacza, że pozostałe 20-30% zostaje przekształcone w ciepło, które należy odpowiednio odprowadzić. Ze względu na zmienną wartość przepływu oleju hydraulicznego zaleca się dobranie chłodnicy o  wydajności 15-20% większej niż z otrzymanego wyniku.

 

Prawidłowe dobranie chłodnicy opiera się na obliczeniu powierzchni wymiany poprzez następujący wzór:

 

S = Q / K x ΔTm

 

  • Q- ciepło do odprowadzenia Kcal/h (1kW=860 Kcal/h) 50% of N (N x 30% + N x 20%).
  • K-współczynnik wymiany
  • ΔTm- średnia różnica temperatura wody i oleju.

 

   

 

PRS Trade Poland Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Dojazdowa 31
62-600 Koło, Polska
Tel : 63/21 62 002
Fax: 63/26 16 983
E-mail: info@prs-poland.com.pl
NIP: 666-210-71-48
KRS: 0000 39 2746

Joomla Templates by Joomla-Monster.com